Mūsu misija ir palīdzēt vietējiem ražotājiem palielināt peļņu izmantojot digitālo mārketingu.

Kontakti
Lead generation

Kas ir līdu ģenerēšana? Lead Generation

Inbound Marketing, Lead Magnet, Customer Attraction and Retention, B2B Concept

Piesastīt un pārvērst svešiniekus par klientiem ir bijis izaicinājums jebkurai kompānijai mūsdienu satura pārbagātajā pasaulē. Klients vairs nevēlas, lai jūs tā uzmanību vienkārši nopērkat – šodien tas grib, lai jūs to nopelnat! Tāpēc, lai labāk saprastu jūsu potenciālā klienta vajadzības tirgū, nepārtraukti nepieciešams atjaunot, pilnveidot un uzlabot līdu ģenerēšanas stratēģijas jūsu industrijā. Pirmais solis ir izveidot pārliecinošu saturu internetā, kam seko otrais solis – izmantot šo saturu, lai pārvērstu jūsu viesus līdos. Protams, vieglāk runāt nekā darīt.

Pirms mēs sākam apspriest līdu ģenerēsanas procesu, iepazīsimies ar pašu pamatu jeb “līdu”. Jūs noteikti tagad domājat, kas tas varētu būt par briesmoni? “Līdi” vienkāršā valodā ir svešinieki internetā, kuri paceļ savu roku un saka: “Jā, es esmu ieinteresēts Jūsu produktā vai pakalpojumā,” kas ir ļoti vērtīgi jums kā produkta vai pakalpojuma piegādātājam. Līdu iegūšana jums nodrošina divus galvenos guvumus:

  1. kontaktinformāciju, kuru varat izmantot tālākam marketingam un stabilu ilgtermiņa attiecību veidošanai, kā arī
  2. iespēju uzkrāt un apkopot potenciālā klienta datus turpmākajam marketngam, pārdošānai un klienta aprūpei, pārvēršot tos maksājošos klientos.

Organizācijas, kuras piekopj līdus, veic par 50% vairāk pārdošanas, maksājot par 33% mazāk nekā uzņēmumi, kuri to nedara. (pēc Strategic IC datiem)

Kas ir Līdu Ģenerēšana?

Līdu ģenerēšana jeb potenciālo klientu iegūšana ir process, kurā svešinieki jeb apmeklētāji tiek pārvērsti jeb konvertēti maksājošos klientos, kad tie izrādījuši savu interesi pret jūsu vai jūsu uzņēmuma produktu un/vai pakalpojumu. Caur šo procesu jūs ievācat personas datus apmaiņā pret kāda veida informāciju. Piemēri: darba intervijas apmeklējums, aptaujas, bloga posts, kuponi vai atlaides, dažādu pasākumu, kā arī online satura apmeklēšana.

Šie ir tikai daži līdu ģenerēšanas piemēri, kurus jūs varat izmantot, lai piesaistītu vairāk potenciālo klientu un liktu tiem izvēlēties jūsu produktu vai pakalpojumu. (Vēlāk minēšu būtiskākus piemērus mūsdienu tirgū).

Kad ārpus mārketinga pasaules man kāds jautā, ar ko es nodarbojos ikdienā, lai kā arī gribētu, es nevaru atbildēt: “Es veidoju saturu kompānijām, lai ģenerētu līdus…” Tie apjukuši pārtrauc mani nesaprašanā un jautā, par kādām līdakām es runāju.

Tā vietā es saku: “ES strādāju pie unikāliem veidiem, kā piesaistīt cilvekus savam biznesam. Uzzinot to vēlmes un vajadzības, es tiem vēlos nodrošināt noderīgu informāciju un sniegt palīdzību, lai dabīgi ieinteresētu tos savas kompānijas produktā vai pakalpojumā TĀ, lai beigu beigās šie klienti būtu pietiekami pieķērušies manam zīmolam, un tie vēlētos atgriezties.”

Parasti šāda veida atbilde rezonējas saprotamāk, un tieši to nozīmē “Līdu Ģenerēšana”: Veids, kā sagatavot potenciālos klientus jūsu biznesam un dabūt tos maksāt par jūsu produktu vai servisu.

Tā ir “dots-pret-dotu situācija”. Abas puses ir ieguveji.

Zemāk norādītā infografika skaidro potenciālā klienta galvenos posmus līdz jūsu produktam vai pakalpojumam.

Kāpēc nepieciešama Līdu Ģenerēšana?

Izrādot nepiespiestu interesi pret jūsu biznesu, klienti ar jums uzsāk attiecības, veidojot un stiprinot tās dabīgā ceļā, kas laika gaitā tos mudina iegādāties jūsu produktu vai izmantot jūsu pakalpojumu. Šis ir veids, kā dabīgā ceļā pārvērst jeb konvertēt svešinieku jeb apmeklētāju, kurš vēl nav saskāries ar jums, maksājošā klientā.

Zemāk norādītajā tabulā jūs varat skaidri saprast, ka potenciālo klientu ģenerēšana ir nozīmīgs pamats, lai apmierinātu klienta vēlmes un vajadzības, izmantojot sistemātiski plānotas stratēģijas.


Līdu Ģenerēšanas Process:

Nu jau mēs esam pazīstami un labi saprotam, kas ir Potenciālo klientu iegūšana jeb Līdu Ģenerēšana un, ka tā ietilpst Inbound jeb Ienākošā marketinga metodikā, kas ir plašāks jēdziens, kuru apspriedīsim citā rakstā. Tagad centīsimies izprast Līdu Ģenerēšanas Procesu un iepazīsimies ar tā soļiem:

  1. Vispirms apmeklētājs uzzina par jūsu biznesu  caur vienu no jūsu mārketinga kanāliem kā jūsu mājaslapas, bloga jeb emuāra vai sociālajiem tīkliem.
  2. Pēc tam šis apmeklētājs jūtas ieinteresēts un klikšķina uz jūsu Call-To-Action (CTA) jeb latviski, Aicinājuma Rīkoties pogas vai bildītes (tā var būt arī ziņa, kas iedrošina jūsu mājaslapas apmeklētajus rīkoties).
  3. Tālāk jūsu CTA / Aicinājums Rīkoties ved jūsu apmeklētaju uz jūsu Landing Page jeb Nolaišanās Lapu, kura paredzēta un izveidota tieši Potencialā Klienta/Līda informācijas un datu apmaiņai pret jūsu Piedāvājumu.
  4. Piezīme: Piedāvajums it jūsu Saturs vai kāda cita vērtība, kas tiek piedāvāta Nolaišanās Lapā, piemēram, e-book (elektroniskā-grāmata), kurss vai veidnes, (saucamie Template, kas tiek uzskatīts kā materiāls, kas kalpo kā sākuma punkts kādam dokumentam vai darbībai, kuru vēlaties veikt. Piedāvājumam jābūt pietiekami saprotamam un vērtīgam, lai apmeklētājs būtu gatavs dot jums savus datus apmaiņā pret to.
  5. Līdz ko apmeklētājs ir Nolaišanās Lapā, tas aizpilda formu apmaiņā pret jūsu piedāvājumu, parasti tiek uzstādītas uz Nolaišanās lapām, lai gan tehniski tās var atrasties jebkur jūsu mājaslapā. Ta-dā! Jums ir jauns Līds! Tas ir, ja jūs sekojat līdu gūšanas labākajiem paņēmieniem.

Redzat, kā viss saiet kopā? Ātri, ērti, vienkārši:

Apmeklētājs uzklikšķina uz Aicinājuma Rīkoties, kas aizved tos uz Nolaišanās Lapu, kur tie aizpilda Formu, lai saņemtu jūsu Piedāvājumu, kas savukārt noved pie Līda Iegūšanas. Lūdzu!

Viena no lielākajām Online Mārketinga organizācijām pasaulē saka:

 “Līdu Ģenerācija, Pārdošana un Līdu aprūpe ir top trīs jebkuras organizācijas galvenie objekti.”

Dažas Potenciālo Klientu Iegūšanas Stratēģijas

  1. Satura mārketings;
  2. E-Pasta mārketings;
  3. Bloggings;
  4. Reklāmas un Iepriekšējo klientu atkāŗtota piesaiste;
  5. Sociālo tīklu mārketings (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter);
  6. Video mārketings;
  7. PPC līdu ģenerēšana;
  8. B2B jeb Bizness Biznesam līdu lenerēšana
  9. Mājaslapa u.c.

Secinajumā Līdu Iegūšana ir rentabla, uz patērētāju vērsta mārketinga un pārdošanas stratēģija, kas apvienojumā ar pareizajiem datiem un automatizēšanas stratēģijam darbojas kā mehānisms. Ja jūs to izmantojat pareizajā virzienā, papildināt ar jauniem klientiem, kuri apmeklē jūsu saiti, kā arī nodrošināt veidu, kā tie var ar jums sazināties, kad tie gatavi pirkt, jūs sāksit redzēt rezultātus, nekavējoties.

Lūk, tā! Tagad jums ir ieskats par to, kas ir Līdu Ģenerēšana un ka tas ir vienkārš jēdziens, kurš prasa nedaudz ieguldījuma, bet atmaksājas ļoti lielā mērā.

Šie ir tikai pamati, kurus esam aptvēruši šajā posmā. Turpiniet veidot lieliskus piedāvajumus, aicinājumus rīkoties (CTA), nolaišanās lapas un formas – un virziet tos multi-kanālu vidē. Stradājiet kopā ar savu mārketinga komandu un testējiet to, ko vēlaties darīt.

Jo vairāk pielāgosit un testēsit savas darbības un procesus, jo vairak paaugstināsit savu līdu kvalitāti un palielināsit savus ieņēmumus.

Atklāj, kā arī Tu vari uzlabot sava mārketinga stratēgijas un palīdzēt savam uzņēmumam augt neticamā ātrumā.

Author

maxim

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *