Mūsu misija ir palīdzēt vietējiem ražotājiem palielināt peļņu izmantojot digitālo mārketingu.

Kontakti
Bez kategorijas

Kas ir Sociālo Tīklu Mārketings vienkāršiem vārdiem 2021?

Social media addiction

Digitālais mārketings uzņem apgriezienus ar katru gadu, un klātbūtne sociālajos medijos daudzu uz klientu vērstu uznemumu vidū nu jau ir nepieciešamība, jo tā sniedz iespēju nekavējoties izveidot kontaktu starp tirgotaju un patērētaju. Turklāt, ir pieņemts, ka reklāmu kampaņām, kuras ceļo un izplešas sociālajos tīklos, ir lielāka atsaucība tāpēc, ka tās parasti tiek atklātas, izmantojot linkus, kuri “šēroti” jeb padoti tālāk, pateicoties tādiem uzticamiem avotiem kā draugiem, paziņām un vispārējam tīklu lokam.

Pieejamība sociālo tīklu datiem ļauj reklāmas aģentiem brīvi un precīzi sasniegt specifiskas un konkrētas klientu auditorijas, nodrošinot potenciālu augstākiem rezultātiem un peļņas palielināšanai jebkurā amatā, jebkurā nozarē nepārtrauktā laika posmā.

Digitālā mārketinga stratēģija ietver vairāku stratēģijas veidus, un šajā rakstā aplūkosim vienu no svarīgākajiem, kas ir Sociālo Mediju Mārketings, kā tas spēj uzalbot jūsu biznesu un cik svarīgs ir multikanālu mārketings.

Kas ir Sociālo Mediju Mārketings?

Sociālo Mediju Mārketings ir viens no interneta mārketinga veidiem, tas ir spēcīgs process jebkura biznesa attīstības viecināšanā, kas galvenokārt ietver sociālo platfromu izmantošanu, kuras ļauj sasniegt konkrētas klientu auditorijas, veicinot kominākciju vienam ar otru un ar jūsu kompāniju, tādējādi veicinot jūsu zīmola atpazīstamību, peļņas strauju palielināšanos, kā arī klientu plūsmu uz jūsu mājas lapu.

Kāpēc Sociālo Mediju Mārketings Mūsdienās ir Tik Svarīgs?

Sociālo Mediju Mārketings (SMM) jeb Sociālo Tīklu Mārketings parasti atsaucas uz paņēmieniem, kuri sasniedz sociālos tīklus, tādējādi veicinot zīmola atpazīstamību, uzticamību vai konkrētu produkta/pakalpojuma reklamēšanu. Sociālo Tīklu Mārketings visbiežāk tiek centrēts uz:

  • Sociālo mediju klātbūtnes nostiprināšānu uz lielākajām platformām, piemēram, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, u.c.);
  • Daudzpusīga, izglītojoša un visaptveroša satura veidošanu un reklāmas materiālu izmantošanu, kas reklamē jūsu biznesu;
  • Izvērtēt un apkopot klientu atsauksmes caur izveidotajām kampaņām, izmantojot aptaujas un/vai konkursus;
  • Sociālo mediju mārketings tiek uzskatīts par daudz efektīvāku un precīzāku reklāmas veidu jūsu zīmola atpazīstamības veicināšanai, pateicoties detalizētu auditoriju noteikšānā.

Sociālo Tīklu Mārketings galvenokārt nepieciešams, lai sasniegtu jūsu mērķauditoriju un klientus, lai arī kur tie atrastos. Ir svarīgi panākt, lai tie savstarpēji komunicētu viens ar otru UN mijiedarbojas arī ar jūsu zīmolu, jūsu biznesu, produktu un/vai pakalpojumu.

Kamēr sociālo mediju mārketings ir neizmērojami vērtīgs darbarīks un nāk par labu jūsu biznesa izaugsmei, ir būtiski un ārkārtīgi svarīgi, noteikt jūsu sociālo mediju stratēģiju, kas ir atkarīga no jūsu biznesa modeļa. Svarīgi ir arī plānot, kā atšķirsities uz šīm platformām, kā arī kuru no tām nepieciešams izvēlēties kā prioritāro platformu, kura ir vispiemērotākā jūsu biznesam, un kur jūsu auditorija pavada visvairāk laika.

Pirms iedziļināmies, kā soicālo mediju mārketings spēj uzlabot jūsu biznesu, aplūkosim vadošo platformu pamatus un datus.

Facebook

Lietotāji: 2.2 miljardi

Auditorija: Genereation X un millenials

Ietekme uz industriju: B2C

Vislabāk izmantot: Zīmola atpazīstamībai, reklāmai

Twitter

Lietotāji: 335 miljardi

Auditorija: Lielākoties millenials

Ietekme uz industriju: B2B un B2C

Vislabāk izmantot: Sabiediskajās attiecībās un klientu servisam

Instagram

Lietotāji: 1 miljards

Auditorija: Lielākoties millenials

Ietekme uz industriju: B2C

Vislabāk izmantot: Dabīgas izcelsmes medijos, aizkadrā, letotāju veidotam saturam, reklāmai

LinkedIn

Lietotāji: 645 miljoni

Auditorija: Baby Boomers, Generation X un millenials

Ietekme uz industriju: B2B

Vislabāk izmantot: B2B attiecībās, biznesa attīstībā un nodarbinātības mārketingā

YouTube

Lietotāji: 1.9 miljardi

Auditorija: Millenials, Generation Z

Ietekme uz industriju: B2C

Vislabāk izmantot: Zīmola atpazīstamībai, izklaidei un “Kā” tipa video


4 Pamatieguvumi, Kurus Sniedz Sociālo Tīklu Mārkatings

Pastāv vairāki iemesli, kāpēc Tavai kompānijai vajadzētu izmantot sociālo mediju mārketingu. Šeit ir 4 visefektīvākie iemesli, par kuriem jums būtu jāpadomā.

  1. Zīmola Atpazīstamība

Šodien sociālie tīkli tiek izmantoti vairāk nekā 3.8 miljardi lietotāju vidū visā pasaulē, tas ir, 49% no kopejā pasaules iedszīvotaju skaita. Savukārt Latvijā sociālos tīklus regulāri izmanto 828 tūkst. Iedzīvotaju, tas ir, 60% lietotāju. Līdz ar plašo lietotāju apjomu sociālajos tīklos, jūs skadiri redzat, kā šie plašsaziņas līdzekļi spej jums palīdzēt viegli izveidot zīmola atpazīstamību, kopīgojot atbilstošu saturu, kas saistīts ar jūsu produktu un/vai pakalpojumu, kā arī jūsu uzņēmumu.

Ir pierādīts, ka cilvēkiem iesaistoties, tas ir, spiežot “Patīk”, “Daloties” ar jūsu saturu un “Komentējot” to, zīmola atpazīstamība veidojas daudz straujāk, tādējādi palīdzot virzīt plūsmu arī uz jūsu mājas lapu. Jūs varat ievietot linkus uz jūsu interneta mājas lapu zem profiliem sociālajos tīklos.

Turklāt, tiek izveidota arī zīmola identitāte un pozitīvas zīmola atsauksmes.

  • Līdu Ģenerēšana un Konversiju palielināšanās

Viens no vienkāršākajiem, bet efektīvākajiem veidiem, kā līdu ģenerēšana varētu tikt uzlabota, ir jūsu produkta reklamēšana, virzīšana tirgū un dalīšanās ar to sociālajos tīklos. Ar šo, nu jau labi  zināmo paņēmienu tiek paaugstināts jūsu klientu konversijas līmenis, kā arī palielināti jūsu kompānijas ieņēmumi, ja būsit veicis stratēģsiku, pareizu maksas reklāmu izmantošanu, kā rezultātā jūs panāksit patērētāju iesaistīšanos jūsu izveidotajā produkta vai pakalpojuma profilā.

Šie ir vieni no efektīvākajiem paņēmieniem, kā ģenerēt vairāk līdu jeb kā iegūt jaunus potenciālos klientus.

  • Izmantojiet sociālo mediju mārketinga kampaņas vienā no jūsu kanāliem;
  • Savā bio ailē zem profila liesaistiet linkus uz jūsu mājas lapu un piedāvājumu;
  • Regulāri veidojiet dažādus konkursus saviem apmeklētājiem un sekotājiem, kas veicinās to aktivitāti un iesaistīšanos jūsu sociālo tīklu profilos;
  • Veidojiet “Live” jeb tiešraides video, lai nāktu klajā ar kādu jaunu paziņojumu vai jaunumu jūsu produktu vai pakalpojumu sortimentā un sniegtu jūsu auditorijai ziņas par pēdējām aktualitātēm, jaunumiem vai pēdējā laika aizraujošākajiem notikumiem jūsu uzņēmumā vai dzīvē utt.

Pārdodiet produktu vai pakalpojumu caur saviem sociālajiem tīkliem. Piemēram, jūs varat izveidot Facebook Veikala Sadaļu vai Instagram Iepirkšanās Rīku savos profilos. Šie noderīgie instrumenti palīdz jūsu apmeklētājiem un sekotājiem viegli apskatīt produkta ieraksta jeb posta informāciju, piemēram, cenu, materiālu, izmēru u.c. Pēc tam apmeklētāji var bez grūtībām pāriet uz maksājumu sadaļu caur šo platformu un tiešā veidā samaksāt par jūsu piedāvājumu.

  • Attiecību Veicināšana Ar Klientiem

Jūs spēsit izveidot ilgstošas un spēcīgas attiecības ar saviem sekotājiem vien tad, ja uzturēsit ar tiem kontaktu un aktīvi iesaistīsities savā sociālo tīklu attīstībā un pilnveidošanā. To ir viegli panākt, iesaistoties sarunās ar sekotajiem un auditoriju savu veikto ierakstu komentāros, atbildot tiem uz dažādiem jautajumiem vai komentāriem, nodrošinot tiem savu klātbūtni, atbalstu un palīdzību jebkurā situācijā.

Lai uzlabotu sava produkta vai pakalpojuma kvalitāti vai noskadirotu trūkumus un uzzinātu, ko jūs varētu uzlabot, jūs varat savai auditorijai uzdot dažādus jautājumus par šo tēmu, risinot problēmas. Papildus jūs varat šad un tad rīkot konkursus, kuros dāvināt dāvanas jeb veidojat tā sauktos “giveaways”, kas lieliski palīdz veidot uzticību ar savu auditoriju, parādot tiem savu atbalstu un pūles labu attiecību veicināšanā.

  • Mācieties No Saviem Konkurentiem

Sociālie tīkli ir vienreizēja iespēja, lai sekotu līdzi savu konkurentu gaitām, to stratēģijām, produkta reklamēšanas taktikām, reklāmas kampaņu veidošanas paņēmieniem, kā arī redzētu stilu, kādā tie komunice ar saviem sekotājiem.

Sociālo tīklu mārketings jums dod iespēju, lai izzinātu metodes, kuras darbojas jums un jūsu konkurentiem un kuras ne, tādā veidā palīdzot jums pieņemt lēmumu un izmainīt kādas no jūsu metodēm un pielāgot tās jūsu nepieciešamībai. Sociālie tīkli dod iespēju ieskatīties konkurentu profilos arī, lai palīdzētu noteikt, ar ko jūsu uzņēmuma mārketings un zīmols izceļas un atšķiras no pārējiem.

5 Soļi, Kā Veidota Izcila Sociālo Mediju Mārketinga Stratēģija

  1. Izpētiet, kāda ir jūsu pircēja persona un auditorija.

Pirmais solis, lai sociālo mediju mārketinga stratēģija būtu izdevusies, ir noteikt, kas ir jūsu pircēja persona un auditorija, kā rezultātā jūs kā produkta vai pakalpojuma piedāvātājs varat precīzi un mērķtiecīgi noskadirot patērētāju intereses, vēlmes un vajadzības. Padomājiet pēc kādiem cilvēkiem jūs tiecaties un kāpēc, un kādās grupās jūs tos iedalītu.

Noskaidrojot, kāda ir jūsu pircēja persona un auditorija, jūs varēsit noteikt, kāda veida saturs piesaistīs konkrēta tipa klientus un kā izveidot saturu, kura dēļ jūsu auditorija paliks ieinteresēta jūsu produktā.

  • Nosakiet, uz kuras sociālās platformas tiks veidots jūsu sociālo tīklu mārketings

Ņemot vērā jūsu uzņēmuma nozari un būtību, ir svarīgi noteikt, kura sociālo tīklu platforma būs vispiemērotākā, lai tiktu izveidota izcila sociālo mediju stratēģija, kā arī tiktu izveidots piemērots saturs. Sociālo tīklu mārketinga stratēģija nenosaka pareizu vai nepareizu sociālo kanālu izvēli, kad runa ir par to, kuru kanālu labāk izvēlēties jūsu biznesam – svarīgākas ir jūsu sekotāju vēlmes un vajadzības, kā arī jūsu mērķauditorijas uzmanība, klātbūtne, laiks un vieta, kur tie uzturas, kādas aplikācijas un sociālie tīkli tiek lietoti attiecīgajā nozarē.

  • Izveidojiet unikālu saturu, kurā lietotāji vēlēsies iesaistīties

Tā kā visā pasaulē ir miljardiem sociālo tīklu lietotāju, nav šaubu, ka vairums jūsu sekotāju redz arī jūsu konkurentu saturu savos sociālajos tīklos, ņemot vērā jūsu biznesa industriju. Tieši tāpēc jums neapšaubāmi ir jāveido atšķirīgs sociālo tīklu saturs, kurā sekotāji gribēs iesaistīties, komentēt, spiest “Patīk” un dalīties ar jūsu ierakstiem un saturu, jo tikai tie, kuri spēs nodrošināt publiku ar unikālu saturu, saņems neierobežotu sekotāju pieaugumu un auditorijas palielināšanos, kas veicinās arī uzņemuma labklājību, zīmola atpazīstamību un reputāciju.

Vērojiet arī savus konkurentus, skatieties, ar ko tie dalās, esiet aktīvi savā lapā, kā arī izmantojiet savus esošos sekotājus un klientus, lai palīdzētu veidot savu saturu labāku in pilnvērtīgāku. Izmantojiet Hashtag opcijas, lai iedrošinātu cilvēkus dalīties savās peiredzēs, lietojiet “re-share” pogas un dalieties ar savu sekotāju ierakstiem.

  • Plānojiet savus ierakstus

Sociālo tīklu stratēgija noteikti sniegs jums augstākus rezultātus ar regulāri plānotiem ierakstiem sociālajos kanālos, kas ir spēcīgs satura pārvaldības risinājums sociālo tīklu uzturēšanai. Šādi instrumenti palīdz jums veidot ierakstu tekstus, sagatavot bildes un/vai video, kā arī plānot ierakstus jau iepriekš, veikt automātisku publicēšanu un pārvaldīt katra ieraksta reakcijas un iesaistīšanos ar jūsu saturu. Sociālo tīklu pārvaldības risinājumi ietaupa laiku un ļauj jums koncentrēties uz citiem uzdevumiem jūsu dienas gaitās.

Populārākie no pieejamajiem plānošanas risinājumiem:

  • HubSpot
  • Sprout Social
  • Hootsuite
  • Analizejiet sava satura ietekmi un rezultātus

Viens no svarīgākajiem aspektiem sociālo tīklu māketingā ir nodrošināt, lai jūsu ieguldījums palīdz veiksmīgi sasniegt jūsu mērķus. Lai to nodrošinātu, ir nepieciešams nepārtraukti uzraudzīt katru savu ierakstu katrā sociālo mediju kanālā. To ir iespejams izdarīt, veicot savu sociālo tīklu rādītāju pārskatu.

Sociālo Tīklu Rādītāji

Socialo tīklu rādītāji ir datu pārskata vienības, kuras nosaka jūsu auditorijas un klientu ietekmi uz jūsu saturu uz dažādām platformām. Šie rādītāji var iekaut datus par jūsu iesaistīšanās līmeni, “Patīk”, “Dalīties” reakcijām u.c.

Šie ir 10 Svarīgākie Sociālo Tīklu Rādītāji, kuriem jāpievērs uzmanība

  1. Engagement jeb Iesaistīšanās – Tā ietver “Klikus”, Komentārus, “Patīk”, “Dalīties”, atbildes uz jūsu sociālo tīklu ierakstiem u.tt. Tā ietver arī platformu speciālos iesaistīšanās veidus, piemēram “Saved” ieraksti Instagram vai Facebook un “Pinned” ieraksti uz Pinterest platformas.
  2. Reach – Cilvēku skaits, kuri ir vismaz redzējuši jūsu saturu, kas saistīta ar jūsu lapu vai profilu.
  3. Followers jeb Sekotāji – Cilvēku skaits, kuri uzspeiduši “Sekot” jeb “Follow” jūsu profilam un regulāri redz jūsu saturu.
  4. Impressions – Jūsu lapas vai profiila redzējumu skaits neatkarīgi no tā, vai jūsu sekotaji uz tā klikšķina vai ne. Tā saucamie “Rullētāji”, cilveki, kuri tikai šķirsta savu socialo tīklu lapas, bet nekur nespiež.
  5. Video views jeb Video skatījumi – Katras sociālo tīklu platformas video skatījumu skaits.
  6. Profile visits jeb Profila apmeklējumi – Apmeklētāju skaits, kuri atvēruši jūsu lapu vai sociālo tīklu profilu.
  7. Mentions – Jūsu profila vai lapas pieminējumu skaits, kuru veikusi jūsu auditorija.
  8. Tags – Kad jūsu auditorija pievieno jūsu kompānijas profila vārdu vai Hashtag kādam citam ierakstam.
  9. Reposts – Kad kāds no jūsu auditorijas veic ierakstu savā sociālo tīklu sadaļā, izmantojot jūsu veikto ierakstu.
  10. Shares jeb “Dalīties” – Šie ir ieraksti no jūsu profila vai lapas, ar kuriem savā lapā vai profilā, savu kontaktu lokā dalās sekotāji, no jūsu auditorijas.

Jūs varat ietekmēt šos rādītājus, palielināt savu sekotāju skaitu un uzlabot kopējo aktivitāti savā profilā, vienkārši izmantojot tās pašas metodes, kuras minējām vienā no sociālo tīklu mārketinga ieguvumiem: klientu ģenerēšana un konversiju palielināšanās. Palīdzēs arī biežāka iesaistšanās dažādās sarunās un diskusijās ar saviem sekotājiem, kā arī tagošana, vai atbilžu sniegšana uz jautājumiem, kā arī spiežot “Patīk” un “Dalīties”, un hashtag izmantošanas ierosināšana to profilos, aicinot tiem darīt to arī jūsu profilos.

Ņemot vērā, ka sociālie tīkli tiek lietoti katru dienu un tos šodien izmanto vairāki miljardi cilvēku, ir skadri redzams, kāpēc daudzi uzņēmumi un tirgotāji gūst panākumus, izmanto sociālos tīklus, strauji augot un attīštoties. Sociālie tīkli ir spēcīgs paņēmiens, kā izplatīt un reklamēt savus produktus un/vai pakalpojumus, kā arī komunicēt ar saviem klientiem, noskadrojot to vēlmes un vajadzības.

Author

maxim

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *